Sydney.

Hallå!
Då var det  dags för ett besök i Sydney, som vi spenderade fyra dagar i och även julafton. Det startade inte så bra, med att vi fick vänta en timme på bussen som skulle ta oss till hotellet från flygplatsen. De hade lovat att åka inom en halvtimme så mor min flippade ur lite, men hon lugnade ner sig ganska snart :)
Vi kom fram sent på kvällen så vi hann inte mer än att köpa med oss sallad till hotellrummet och frukost och sedan sova. Morgon efter vandrade vi in till city, var en promenad på cirka 25 minuter, och tog färjan över till Manly. Där blev det shopping och sol och bad på stranden. På eftermiddagen gjorde vi oss iordning och åkte in till city för att se Opera huset och Harbour bridge lysa upp i mörkret. Det blev även en öl vid operahuset med fantastisk utsikt. Dagen efter det hade vi bokat in en trip till Blue Mountains som tyvärr inte var till belåtenhet. Guiden var super duktig och bra men resan var stressig och vi hann inte med att åka de attraktioner som var höjdpunkten på hela dagen. Dagen efter det, var det visst julafton och den spenderade vi med att shoppa i nio timmar =) Sedan på kvällen hade vi tänkt att gå till en svensk kyrka för svensk julmat och kalle men vi var för trötta, så det fick bli ost och kex och vin på rummet i stället =) Onsdagen var det hemresa på kvällen, men dagen spenderades med att åka till Boni Beach för att bada i regnet (vi hade bestämt oss för att bada!) och sedan åkte vi till China town och sedan vandrade vi runt i stan. Det regnade hela dagen och allt var nästan stängt (juldagen) så vi vandrade tillbaka till Hotellet och tog de lugnt sista två timmarna innan vi skulle hoppa på bussen till flygplatsen. Samma företag som tog oss från flygplatsen skulle även ta oss till flygplatsen och de var denna gång 45 minuter sena. Hej och hå! Vi kom fram till slut i alla fall och missade inte flyget =)
Det var en kort besrkivning på vad vi hittat på, men det var såå mycket mer =)