Hej då på ett tag!

God Morgon :)
 
Nu lägger jag böckerna och alla skol-bekymmer på hyllan i en vecka för att ha roligt och njuta av lovet, Woop Woop, så himla taggad!
Just nu försöker jag packa och komma på allt jag vill/behöver ha med mig. Det packas med betydligt mer än vad jag behöver, vill jag lova :) Men hellre att jag har lite kläder att välja på än tvärtom!
Jag hoppas verkligen att jag kommer surfa under lovet, så jag inte glömmer bort hur man gör!
 
 
 
Appropå något helt annat så pratade jag och Elisse med vår rumskompis rätt länge igårkväll när vi kom hem från Julia. Elisse hade läst på hans facebook att han blivit attackerad av en haj, och nyfiken som jag är, ville jag ju veta hur han överlevde!
Han blev attackerad i halsen av en bebishaj, när han låg och vilade på sin surfbräda, vid Noosa. Han hade bara öppnat ögonen och så var hajen precis brevid honom. Han var ute och surfade helt ensam, vilket inte är så bra, speciellt när det inte finns räddningspersonal på stranden heller. Hajarna menar inte att äta/döda människor men när de kommer vilse eller blir rädda så biter dem, och då har man inte så stor chans.
Han hade simmat fort som tusan i land och åkt till sjukhuset, och hade hajen bara bitit honom några milimeter åt vänster hade han dött. Helt otroligt.
Han berättade att hans familj bara vill att han ska komma hem, (vilket är helt förståeligt) men han vill bara njuta av livet här innan han åker hem, samtidigt som han mår dåligt över händelsen och vill vara nära sin familj. Han hade ett jobb, men mådde så dåligt av händelsen att han inte kunde jobba. Han berättade också att han inte vågar ge sig ut i vattnet och surfa igen, såklart att det måste kännas läskigt, tråkigt för honom, eftersom det verkar hans passion här.
 
Hur som helst, jag känner då ingen suktan efter att ge mig ut ensam på havet och surfa, that's for sure!
Jag ville inte skrämma upp er där hemma, bara berätta hur häftigt det var att han överlevde.
 
Nu ska jag äta frukost, Puss
 
Chriss:

Ja det är ju helt sjukt!

Siven:

Härligt Härligt med en veckas ledighet, men LOVA surfa ALDRIG ENSAM. Bra att packa lite extra det gör alltid jag ska man släpa en väska så kan man ju packa den "full" det är skönt att ha att välja på. VAR RÄDD OM DIG hälsar Benny o Siv

Kommentera inlägget här: