Det händer grejer hela tiden :)

Hallå hej!
Då var det redan torsdag och mor har varit i Aussie land en hel vecka. Första dagarna spenderade vi i Brissy. Sedan for upp längs kusten till Sunshine Coast och spenderade fem dagar där. Vi har varit till Noosa och solat och badat, åkt runt på små road trips. I söndags var vi på marknad i Caloundra och sedan på stranden där. Därefter blev de häng i huset och sedan bakade vi lussebullar medans mamma gjorde lasagne. Till det kollade vi på "Love actually" =) I måndags tog vi en lugn morgon med fix och trix, for sedan till min skola så mamma fick se vart jag pluggat. Jag visade henne också vart jag tidigare bott, på Varsity. Därefter åkte vi till Kawana och jag visade vart jag bodde min andra termin, till följd av en liten promis på stranden. Väl hemma efter det bytte vi om till bikini för att spendera en timme på stranden i Mooloolaba på eftermiddagen, Senare på kvällen grillade vi hos Will och Mira =) Tisdagen hade vi bokat en resa till Fraser Island. Vi var uppe 4.30 för att åka med bussen 5.30. Det var en låång dag men kuligt att se Fraser Island och Lake Mckenzie. Väl hemma på kvällen vankades det Tacos =) Onsdagen var vi uppe med tuppen för att ta en tidig buss till Eudmundi Markets, en suuper mysig marknad. Tyvärr så tar bussen cirka två timmar enkel väg men det var det värt! På väg hemåt hoppade vi av i Maroochydore och gick till Wills jobb för att överraska honom =) Vi åt lunch med honom och for sedan hem igen. Då packade vi och sedan gick Will och jag ut och åt på indisk restaurang samt åkte runt i bilen för att titta på Julbelysning som massa hushåll satt upp =) Torsdagen var mor och jag ute på en promenad på morgonen en timme. Sedan blev det att packa det sista och åka med Will till Brissy. Där gick vi runt på stan åt pannkakor till lunch, Nachos till middag och kaffe däremellan =) Will kom sedan och hämtade upp oss och körde oss till flygplatsen.
Nu sitter vi på flygplatsen och väntar på att få på gå flyget till Cairns, där vi ska spendera de nästkommande 5 dagarna! Puss!!
 
 
 
siven:

Ojoj vad ni hinner med massa saker. Ser ut som ni har det kanoners ta hand om er /kram

Ann-Louise:

Du verkar som om du är på väg att jobba upp samma tempo som i inledningen av vistelsen. Men ni verkar ha haft och ska ha mycket skoj.
I Cairns var min dotter Sanna på fyra veckors språkresa för några år sedan. Där fick de aldrig bada i havet, det var för mycket krokodiler så det blev för dåligt med plats över att bada på:-) hälsa modern

Tjocka Moster:

Vad mysigt ni ser ut att ha det. Cairns är trevligt där bodde Cicci och jag ett längre tag. Who´s that Will??
Kramar till er båda, här är det skitväder. NJUUUT!!!!

Kommentera inlägget här: