Så vad händer sista tiden i Aussie?

Hallå där!
Idag är det söndag och endast tre dagar till min lilla mor kommer och hälsar på! Heelt galet att tiden gått så fort! Jag har endast 5 veckor kvar i Aussie, det är inte okej!
Det har varit dåligt med bloggandet, mest för att jag varit sjuk och de inte hänt så mycket. Jag fick feber i måndags och har sedan efter det varit hängig och haft ont i halsen. Jag har packat mest hela veckan och varit en del på stranden och vid poolen samt fikat i mooloolaba. Sedan har jag hängt med Mira och Will. I fredags flyttade jag ifrån lägenheten och in till Mira & Will i Mooloolaba. På onsdag åker jag ner till Brissy för att möta upp mamma som kommer, och så kommer vi bo där i tre dagar, fram till lördag =) Får hoppas att mamma inte blir för jetlaggad.
På lördagen ska vi upp hit igen bo här på Sunshine Coast samt åka på en tripp till Fraser Island, Jag ska även visa mamma omkring här, vart jag har bott, Universitetet och göra lite små turer. På torsdagen därefter flyger vi norrut till Cairns för att se stora barriärrevet och förhoppningsvis simma med krokodiler ;) Efter denna resa kommer vi att flyga ner till Melbourne för att bli stadsbor för några dagar. Här ska vi bland annat ut på en tripp till Great ocean road. Sedan flyger vi nämligen till Sydney för ett besök i operahuset, bondi beach samt Blue mountains. Hallelulja vilken resa! Därefter har vi cirka en vecka med freedom att göra vad som faller oss in för att sedan komma tillbaka till Solskenskusten för att hänga med mina mates, packa och förbereda oss för att åka hem. Tror att detta kommer gå fortare än vad jag vill att det ska göra.. men det är ju alltid så. Längtar till onsdag =)
Nu ska jag ta tag i dagen och se vad den har att erbjuda! Puss o Hejs
 
 
Ann-Louise :

Ja det låter ju lite dystert nu Emma att äventyret börjar lida mot sitt slut och fort har det gått, tyckte inte det var länge sedan vi satt i Hallonbergen och pratade om din resa. Jag tror mamma kommer att uppskatta ditt program särskilt delen då ni ska simma med krokodiler-:). Ha det då bra och njut av de sista veckorna och hälsa mamma

Kers.:

Vilket bra program du satt ihop Emma! Det låter ju helt underbart, men förstås lite vemodigt att avsluta en stor upplevelse. Hade gärna varit med på er rundtur, men istället åker jag till Kambodja och Vietnam nästa måndag. Blir borta i 4,5 vecka. Ha det så jättemysigt och var rädda om varandra. Vi kanske ses framåt våren.

Tjocka Moster:

Hallå Emma! Ta väl hand om varandra och ha det så jättemysigt. Hade varit kul att vara med men det får bli en annan gång. Va bara lite försiktiga också men ha det så KUUUUL! See you soon. Kramis

Favvomoster:

Hallå Hallå !
Ta väl hand om mamma Mia när hon kommer över. Jag önskar att allt går bra och att ni får det jättefint.
Vill också passa på och önska ER en jättetrevlig och annorlunda JUL när den kommer . Hoppas att ni inte
glömmer bort oss alla nära och kära där vi sitter i kalla Norden. Ni är JÄTTE-välkommna hem i januari och
till det nya året 2014. Ps Hoppas att du är pigg och kry nu.Ds
Pussar och kramar till dig och mamma Mia / A-B

Cicci:

Hej vännen, hoppas du kryat på dig. Förstår att det ska bli trevligt att träffa din mor igen. Jag är jätteavis. Jag vill också åka! Har ju i och för sig gjort en del av det ni nu ska göra. Passa på att njuta massor och ha kul. Jag önskar dig och din mamma en underbar jul och ett gott nytt år. Massor av kramar från Spångagänget.

Kommentera inlägget här: