Protein, protein och Protein =)

 
Onsdagen började med en cykeltur till gymmet. Jag körde biceps, triceps, övre rygg och mage =) Sedan satt jag i biblioteket mest hela dagen och jobbade med mitt dokument, som ska vara med på mitt final exam. Jag pluggade mestadels i alla fall =) Vid fem tiden cyklade jag hem och åt middag. Det blev wraps med lax, rivna morötter, baby spenat, keso och grillad paprika, Mums! Gjorde även kyckling i ung som ska bli matlåda och sedan bakade jag proteinbars =)
Proteinbarsen bestod av:
 
160 gram havregryn
120 gram proteinpulver (vanilj i mitt fall)
cirka 1- 1 1/2 dl mjölk (man får succesivt ha i och känna efter på konsistensen)
5 matskedar Jordnötssmör
(jag hade i solrosfrön för att få lite mer tuggmotstånd också =) )
 
Blanda allt och bred ut på en form, in i frysen i 25 min och skär sedan upp barsen i storlekar som passar dig. Ha folie runt, och väldigt bra att ha i väskan om man är känslig för att blodsockret sjunker, vilket jag är =) Eller efter träning! Sen kollade vi alla på Bachelor, vår onsdagsrutin, haha!
 
Imorse prövade jag en ny form av frukost, eller annan, proteinpannkakor =) Mycket protein-snack här jag vet, men men.. Det var gjorda på 2 äggvitor, 1 ägg, 1,5 dl havregryn och 1 skopa proteinpulver (ca 30g) vispa ihop och släng i stekpannan. Det var goda men tror jag stekte lite för länge för de var lite torra. Jag toppade dem med banan och hallon och en aning sirap, Muumma! =)
 
Jag har ingen direkt plan med vad jag ska hitta på idag. Jag tänkte plugga en del, gå till Kawana shoppingworld en sväng och se om de kan fixa mitt hår och sedan FÖRHOPPNINGSVIS en sväng på stranden om solen bestämmer sig för att komma fram =)
Puss sålänge!
 
Kommentera inlägget här: